Egy vállalat életében rendszeresen előfordulnak olyan helyzetek, amikor szüksége lenne bizonyos kompetenciával rendelkező munkatársra, de csak egy bizonyos ideig. Ilyenkor nagyon hatékony megoldás Interim Vezető vagy Interim szakértő alkalmazása.
Milyen esetekben érdemes Interim jelleggel menedzsert vagy szakértőt alkalmazni? Például:
- Projekteknél, amikor projekt vezetőre vagy speciális tudásra van szükség
- Változás kezelés, amikor egy nagyobb szervezeti átalakításhoz hiányzik a változás kezeléséhez szükséges tapasztalat, tudás. Illetve a „rossz zsaru” jó ha nem egy saját alkalmazott
- Válság kezelés, amikor nincs meg házon belül a válság kezeléséhez szükséges szakmai vagy vezetői tudás
- Helyettesítés, amikor a leendő alkalmazott még nem érkezett meg a vállalathoz, vagy hosszabb távollét (pl. hosszabb betegség, szülési szabadság stb.) után visszavárják a kollégát
Mitől lesz jó egy interim vezető / szakértő?
- Eredmény orientált. az Interim vezető / szakértő a megbízatására koncentrál, a meghatározott eredmény leszállítása a legfőbb célja. Emellett érdeke, hogy megerősítse a vállalatot és átadja tudását a megbízónak amennyiben szükséges.
- Képes bizonytalan környezetben is teljesíteni. Tudja, hogy megbízatásának mikor van vége, esetleges belső feszültségek a vállalatnál betöltött szerepét, jövőjét nem érinti.
- Tapasztalt. Széles körű tudással rendelkezik, több iparágban is dolgozott már hasonló munkakörben. Rálátása van más területekre is, képes funkciókon átívelő érdekeket is kezelni, képviselni.
- Kezdeményező. Döntéseit, javaslatait racionális érvek mentén, érzelmi befolyásoltságtól mentesen teszi.
- Kapcsolat teremtő. A vállalat minden szintjével tud kommunikálni, „el tudja adni” a javaslatait a vezetőségnek, a változást a dolgozóknak
Általános vélemény, hogy az interim vezető vagy szakértő alkalmazása drága, azonban ez nem feltétlenül van így. Néhány ráfordítás ami nem, vagy jóval alacsonyabb mértékben jelentkezik interim vezető / szakértő megbízása esetén:
Fizetett szabadság, beteg szabadság, cafeteria, egyéb juttatások – az interim kollégát csak a ledolgozott napok száma alapján díjazzuk
Bérszámfejtés ideje – nincs szükség bérszámfejtésre és egyéb HR jellegű feladatokra, helyette havonta egy számlát kell csak kezelni
Betanulás ideje – a jó interim vezető és szakértő képes gyorsan integrálódni a szervezetbe, átlátni az eredmény leszállításához szükséges feladatokat
Elkerült veszteségek – azok a negatív hatások eredménye, amelyeket elkerülünk a megfelelő szaktudással rendelkező interim vezető / szakértő
Ráadásul az igénybevett szolgáltatás után fizetett Áfa levonható, ellentétben a munkabért terhelő járulékokkal, adókkal.
Interim vezető és szakértő hálózatunkban elérhető HR, Termelés, IT, Mérnök és Lean területeken bevethető kollégák, akik mindegyike rendelkezik a Interim jellegű megbízatások elvégzéséhez kulcsfontosságú kompetenciákkal (pl. eredmény orientáltság, asszertív kommunikáció, rugalmasság, hatékony probléma megoldás stb.). Interim vezető / szakértő hálózatunkat folyamatosan bővítjük.